2011. március 12., szombat

An-26, az ordító egér

Hogy ne menjünk messze az An-24-től, a következő gép, amit magyar színekre festettem, az An-26. Velük is gyakran találkoztam Tökölön, ha arra akadt dolguk, vagy Szentkirályszabadjára az időjárás miatt nem mehettek haza. Volt olyan téli este, hogy egymás után öt An-26-os landolt Tökölön, alig fértek el a hangár előtti "nagybetonon". Nem jegyeztem meg a lajstromjeleket, de akár köztük lehetett a 210-es is.
































Múltkor csupán hasraütve adtam az első átfestett An-26-os modellnek a 210-es számot. Később akadtam rá a 2007-ben íródott cikkre, ami a 210-esre emlékezik. A gép 1982-ben Szentkirályszabadján lezuhant, a személyzet öt tagjából négyen életüket vesztették. A fotók alapján pontosítottam a festését, de nem vagyok benne biztos, hogy ezt a modellt közre kéne adnom. Képeket persze csináltam róla:
































Körülnéztem jobban, és elég sok képet találtam egy másik gépről, a 405-ösről. Viszont alig van két olyan kép, amin ugyanazt a festést viseli, valami mindig változott rajta, holott a felületes szemlélő számára mindig mindegyik egyszerű "egérszürke". (Jut eszembe: nem tudom ki nevezte el az An-26-ost egy hajdani filmvígjáték címe nyomán "ordító egér"-nek, de igen találó erre a nagyhangú, kis gépre. Igaz, az egér nem, legfeljebb a bőregér repül.) Szóval a gyakran változó festései közül egy jó régit választottam - az újabbakat fesse meg más. Vagy majd megfestem én egyszer, ha egyszer lesz.
A fotókat a szolnoki Repülőmúzeum honlapjáról linkeltem (köszönet értük), bár már az ottani képeken sem ugyanolyan a gép festése, más ahol földön áll, és más ahol kötelékben repül. Szerintem akkoriban több ellenséges hírszerző beleőrült, az azonosítási kísérletekbe.































És a modell:











































































































Azt hiszem, ez így eléggé rendben van. Innen pedig letölthető: http://www.fs-freeware.net/flight-simulator-downloads/Flight-Simulator-X/Propeller-Airplane/An-26-HuAF/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése