2011. március 11., péntek

A két tököli An-24-es

Velük kezdem ezt a blogot, "ők" személyes jó ismerőseim. A két An-24-est volt szerencsém egy jó éven át őrizni. Viszonzásképpen mindkettő elvitt egy-egy éjszakára. Na nem kell semmi másra gondolni, mint hogy résztvehettem egy-egy éjszakai gyakorlórepülésükön. Előbb a 907-es, a "piros hetes", aztán a "tesója" a 908-as (és hajózó személyzete) repült velem körbe az ország felett, oda-vissza. Akkor még szinte vadonatújak voltak, és a régi, csillagos felségjelet viselték. Fotót nem találtam róluk, csak már rendszerváltás (vagyis átfestés) utánit.




























Itt még láthatóan szolgálatban voltak.
Aztán van egy remek kis videó a "Piros hetes" 1992-es "nyugdíjba repüléséről". A hangárból csak felemelt orral lehetett kihúzni, különben a függőleges vezérsík elakadt volna fölül a hangárajtóban:



És most eme a honlap szerint a szolnoki Repülőmúzeumban fogadja a látogatókat. Örömmel látom, hogy amennyire lehet gondját viselik, kozmetikázzák. Meg is érdemli.

Már amikor először próbálgattam a Microsoft szimulátort, felötlött bennem, hogy ha be tudnék szerezni An-24-es modellt, valahogy megpróbálnám átfesteni a két tököli gép színeire. Teljesült a vágyam, találtam egy ingyenesen letölthető An-24RV modellt, ami egyaránt használható FS9 és FSX szimulátorhoz is. Azt hiszem, hogy az An-24RV és az An-24V közt csak a segédhajtómű típusában van különbség - de ha hülyeséget írok, majd lesz, aki kijavít.
Pár apróság zavart, amiket üggyel-bajjal sikerült orvosolnom. Például a hajtóműgondolákon a futóműágy ajtói erős, krómos fényben csillogtak. Ez inkább csak alulról látszott, de onnan aztán nagyon. Nagyobb baj volt, hogy (nálam legalábbis) a műszerfal erősen hiányosan működött. A nagy tudású ínyencek tudom elborzadnak, de én egy An-26-os paneljával használom. A virtual cockpit így is műszertelen, de az utastér igen mutatós. Igaz, nem azt a díványos szalonberendezést mutatja, de így is szép.
Lényeg, hogy használható a modell, és nekiláthattam az átfestésnek. Így utólag visszanézve nem látszik egy nagy kunsztnak, de tudás és gyakorlat hiányában igen megdolgoztam vele, mire ilyen lett. És maradt bennem bizonytalanság is. Úgy emlékszem például, hogy az orrkúp tiszta fehér volt, nem futott rá ék alakban az ablakok előtti mattfekete "előke" - de lehet, hogy tévedek. Elől a típusjel biztos, hogy cirillbetűs volt: Ан-24b (An-24v) a gép színével festve. A nevét is tudom annak, aki egyszer felfestette, mert a gépek kijevi újrafestésekor valahogy lemaradt.
Így néz ki most az én modellem (a képek nagyok, csak klattyolj rájuk):











































































 
















Mostanra pedig már innen letölthető: http://www.fs-freeware.net/flight-simulator-downloads/Flight-Simulator-X/Propeller-Airplane/An-24-HuAF-%28update%29/

vagy akár innen:

http://simviation.com/1/search?submit=1&keywords=An-24+HuAF&x=0&y=0

7 megjegyzés:

  1. Ejha... Őrizted a szépségeket? És cserébe meghálálták :) Ez aztán az együttműködés :)

    VálaszTörlés
  2. Őrizni muszáj volt, a potyarepülés pedig kegy. :)

    VálaszTörlés
  3. hogy lehet az utastérben sétálni?

    VálaszTörlés
  4. Ctrl+BackUp előre
    Ctrl+Enter hátra
    Shift+BackUp le
    Shift+Enter fel
    Számbillentyűkkel forgás minden irányba

    VálaszTörlés
  5. Működik még a blog? Nagyon örülök az IL-18-as festésnek és köszönöm! Letöltöttem és működik FSX-Steam, bár nekem van egy kis elcsúszás mindkét oldalt a feliratban. De ettől még használható!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha még működnek a letöltőlinkek, akkor használható a blog, bár festésekkel már nem foglalkozok, meg nem is repdesek, most éppen joystick-hiány miatt főleg.
      Persze biztos vannak hibák, át kéne bogarászni a festéseket. Talán majd egyszer újra rákattanok. :)

      Törlés